به گزارش قدس آنلاین از یزد ، "سید مسعود عظیمی" با بیان این خبراظهارداشت: در راستای اجرای برنامههای اقتصاد مقاومتی و پیادهسازی سیاستهای حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، کنسرسیوم صادراتی خوشه محصولات کنجدی استان تشکیل و در اولین اقدام مهم، حضور در نمایشگاه صنایع غذایی مسکو برنامه ریزی و اجرایی شد.
وی افزود: در حال حاضر این کنسرسیوم صادراتی با حضور 10 تولید کننده محصولات کنجدی با سبد متنوع از محصولات شکل گرفته است و با حمایتهای شرکت شهرکهای صنعتی تمرکز خود را بر مطالعه بازار روسیه و ایجاد یک برند مشترک برای این کشور قرار داده است.
عظیمی با اشاره به حضور قدرتمند کنسرسیوم صادراتی در نمایشگاه مسکو، تصریح کرد: ثبت برند مشترک، طراحی بستهبندیهای جدید متناسب با سلیقه بازار روسیه، تنوعبخشی به سبد محصولات، مذاکره با فروشگاهها و شرکتهای ژخش معتبر در روسیه از جمله مهمترین اقدامات این کنسرسیوم برای حضور موثر در این نمایشگاه است.
این مسئول در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به رکود بازارهای داخلی، تنها راه رونق و برون رفت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط حضور در بازارهای صادراتی است که لازمه آن توانمندسازی این واحدها و حمایت دولت در راستای این برنامههاست.
گفتنی است؛ در بیست و پنجمین نمایشگاه سالانه مسکو که چهار روز ادامه دارد، یکهزار و 500 شرکت از کشورهای مختلف شرکت کردند که از این تعداد، 43 شرکت ایرانی در بخشهای غذایی، شیلاتی و لبنیات در این نمایشگاه حضور دارند.
نظر شما